Thursday, February 7, 2013

367. Namun Hakikatnya Bukan Mudah

Kisah satu. Telefon bimbit Samsung saya yang murah itu sudah rosak kekuncinya lalu saya membeli telefon bimbit model baru berharga RM110 iaitu Vox C1240 daripada syarikat Ninetology. Syarikat ini asalnya adalah CSL yang model telefon CSL saya pernah guna dah agak berpuas hati juga mengunakannya.

Antara ciri-ciri menarik telefon bimbit ini adalah

1. Antara muka yang laju seperti untuk padam semua mesej yang banyak hanya dalam 1s.

2. Boleh mendengar radio dan menonton tv tanpa mengunakan earphone pun.

3. Dual simcard.

Kisah dua. Saya baru membetulkan ralat pada data Zairopray. Patutlah ada orang komen di Google Play bahawa aplikasi selalu crash tapi saya tak dapat mencari di mana yang crash. Hari ini ada idea untuk membetulkan semaksima mungkin potensi data yang menyebabkan crash.

Kisah tiga. Pemahaman saya dalam Git bertambah baik dari hari ke hari. Ini sangat penting kerana sebagai pengaturcara, Git adalah seperti rakan karib yang setia. Ada masalah dalam Git memberikan masalah kepada pengaturcara untuk menyiapkan kerja dengan baik.

Kisah empat. Agak sibuk dua tiga menjak ini menyebabkan jarang saya mengemaskini blog ini. Menulis blog memang menarik dan selalunya pasti ada masa untuk menulis dan kalau tiada masa sekali pun mesti dapat cari masa untuk menulis.

Kisah lima. Cukup dahulu setakat ini. Jumpa lagi dalam episod yang lain dengan cerita yang lain (kalau cerita berulang-ulang ianya hanyalah satu kebetulan sahaja, hu2) oleh orang yang sama di waktu yang lain. Hidup biar berjasa. Jangan sombong. Ini semua poyo, ha3.

#zairo