Thursday, December 15, 2011

332. I Wonder

Bertukar lagi telefon yang lain. Apa ke hal ni kamu? Lama juga memikirkan keputusan ini sebabnya nak berjimat cermat. Akan tetapi setelah diperhalusi dengan teliti, ditimbang tara dan difikirkan sedalam-dalamnya itulah keputusan yang telah dibuat.

Disenaraikan 10 kelebihan Galaxy W (W bermaksud tertanya-tanya (wonder)) berbanding Galaxy Ace:

1. Tanggapan pertama yang melintasi fikiran saya masa mula-mula mengunakan Galaxy W adalah KELAJUAN PEMPROSESNYA. Maklumlah kerana mengunakan RAM 512 dan pemproses 1.4MHz.

2. Boleh main ANGRY BIRDS. Yey. Tiada lagi lenggah masa.

3. Berkali ganda BANYAKNYA APLIKASI boleh dipasang. Kalau Galaxy Ace hanya sekitar 75 aplikasi (sedia ada + dipasang sendiri) sahaja sudah memenuhkan memori dalaman walau pon dipasang di memori kad kerana ada fail-fail tertentu yang disimpan pada memori dalaman. 

4. Mengunakan ANDROID VERSI 2.3. Segala pembaharuan pada versi 2.3 boleh dilihat terus. Antaranya push notification lebih stabil.

5. Tangkap gambar LEBIH PANTAS. Mungkin kerana pemproses yang lebih laju dan teknologi terkini yang dihasilkan maka gambar diproses dengan lebih cepat dan lebih selesa digunakan.

6. ADA FOLDER untuk masukkan beberapa aplikasi yang sama kategori dalam satu folder. Ini adalah fungsi yang dibuat oleh teknologi Samsung dan bukan Android 2.3. Lebih mudah untuk mencari aplikasi yang ingin digunakan.

7. LEBIH BANYAK APLIKASI SEDIA ADA dalam Android Market kerana mengunakan Android 2.3.

8. HARGA DI BAWAH PARAS 1k. Ianya amat berbaloi. Saya trade in Galaxy Ace maka cuma perlu membayar jauh lebih murah daripada harga asal. Mana hendak dapat telefon pintar dengan 512 RAM, pemproses 1.4MHz dan memori dalaman 1.7GB yang berspesifikasi tinggi tetapi harga di bawah 1k, hu2.

9. MEMPUNYAI 252 ppi. Ini memberikan hasil video yang lebih baik kerana melebihi 200 ppi iaitu minimum untuk kualiti cetak.

10. Mempunyai KAMERA HADAPAN VGA. Kamera belakang sama dengan Galaxy Ace iaitu 5MP dengan flash dan merupakan minimum untuk gambar berkualti.

#zairo