Saturday, September 8, 2012

354. After Some Time

1. Beberapa menjak ini saya sibuk mengemaskini Zairopray dan Zairoliday. Akan tetapi Zairoute tidaklah saya kemaskini walau pun imej kufi zairo yang terbaru.

2. Penambahbaikan akan semakin berkurang dan akan sampai masa tiada kemaskini untuk satu jangka masa yang lama.

3. Aplikasi akan menjadi semakin kemas dan lengkap setelah melalui beberapa kali penilaian dan perubahan.

4. Cuma ada beberapa perkara yang perlu saya kemaskini untuk Zairopray dan Zairoliday. Setelah itu mungkin saya akan mengemaskini Zairoute dan meneruskan aplikasi keempat.

5. Selepas itu mungkin tidak ada aplikasi kelima dan seterusnya kerana membuat aplikasi ini ada kalanya memenatkan juga, hu2.

6. Antara rujukan utama untuk Zairoute adalah laman web rasmi KTM, RapidKL dan KLIAEkspres: http://www.ktmkomuter.com.my, http://www.myrapid.com.my dan http://www.kliaekspres.com/erlsb/default.aspx.

7. Antara rujukan utama untuk Zairoliday adalah portal Kabinet: http://www.kabinet.gov.my/index.php/en/pelbagai/hari-kelepasan-am.html.

8. Antara rujukan utama untuk Zairopray adalah portal JAKIM: http://www.e-solat.gov.my, http://www.islam.gov.my dan http://www.islamgrid.gov.my/doa/indexVideo.html.

9. Terima kasih kepada semua komen-komen yang positif dan negatif. Semua komen telah saya perhalusi dan ada juga pandangan yang telah saya masukkan dalam kemaskini terbaru aplikasi-aplikasi tersebut.

10. Apa yang baik datangnya daripada Allah dan yang kurang baik datangnya daripada saya yang kurang ilmu, Iman dan amal. Semoga hari ini lebih baik daripada semalam dan esok lebih baik daripada hari ini.

Kerana Ubuntu kita bertemu,
Membawa Android ke mana saja,
Ke kampung halaman tempat di tuju,
Salam Aidil Fitri kepada semua.

#zairo