Sunday, May 20, 2012

345. Ads

1. Dua tiga menjak ini setiap kali on telefon pintar Android akan kelihatan alert berkaitan Airpush. Ini sedikit sebanyak membuat saya sedikit rimas kerana iklan yang running background boleh membuat bateri kehabisan dengan lebih cepat.

2. Saya pasangkan aplikasi AirPush Detector dan kelihatan 5 aplikasi yang mempunyai iklan running background. Terus buang semua aplikasi tersebut.

3. Kemudian saya pasangkan Ad Network Detector. Lagilah banyak aplikasi beriklan yang dapat dikesan melebihi 20 aplikasi.

4. Semua aplikasi beriklan telah pun dibuang kecuali 2 iaitu Game Hub yang merupakan aplikasi default yang tidak boleh dibuang dan Screen Capture yang saya belum jumpa penganti yang lebih baik.

5. Bagi saya sepatutnya aplikasi-aplikasi tersebut memberikan lebih pilihan kepada pengguna iaitu mempunyai dua versi iaitu lite dan penuh di mana versi lite tidak perlu bayar dan versi penuh perlu dibayar. Versi yang mempunyai iklan rasanya tidak semua orang berminat untuk pasangkan. Terpulang kepada citarasa masing-masing. Contoh terbaik adalah ChessGenius yang menyediakan versi lite dan versi penuh.

6. Macam-macam hal berlaku untuk tahun ini namun saya akan teruskan Java untuk Android dalam masa terdekat ini.

7. Zairoliday akan dikemaskini dua tiga perkara. Ada rakan mengatakan ianya berguna untuk melihat cuti umum. Terharu saya mendengarnya, hu2.

8. Zairoute versi Java akan dibuat dalam masa terdekat juga. Berapa dekat tidaklah dapat saya perkatakan lagi.

9. Selepas siap mungkin ada aplikasi baru akan dibuat. Perancangan macam-macam. Tapi kemalasan diri ini sejak kebelakangan ini tidak dapat diperkatakan lagi, hu2.

10. Saya perlu lebih rajin membuat eksperimen, membaca dan mengkaji. Masa tidak boleh dibiarkan berlalu tanpa berbuat apa-apa yang penting.

#zairo