Sunday, November 4, 2012

359. November Rain

Saya menulis blog mengunakan Android. Baru perasan sudah lama ada aplikasi blogger dalam Google Play. Dulu masa mula-mula saya menulis masukan pertama blog ini mengunakan Nokia N900. Tapi itu ada peranti kekunci.
Bagi yang tidak biasa mengunakan skrin sentuh biasanya lebih gemar mengunakan Nokia dan Blackberry. Skrin sentuh sebenarnya lebih sukar rosak berbanding peranti kekunci yang biasanya mempunyai kadar hayat tertentu.
Sama ada perasan atau tidak, Android terbaru sudah tiada 'slide from left to right to open' dan ditukar kepada 'slide to any position to open'. Sebenarnya inovasi tidak hanya satu cara dan Android dilihat banyak membuat inovasi yang tersendiri.
Galaxy Nexus yang tiada peranti butang pada bawah skrin juga istimewa. Ada banyak cara boleh digunakan selain menekan butang on/off pada kanan tepi telefon Android iaitu mengunakan 'gesture' atau 'sensor'.
Saya baru menambahbaik Zairoliday dengan meletakkan cuti sekolah pada wiget dan mengasingkan cuti sekolah mula dan tamat. Ini sudah lama difikirkan dan baru mendapat ilham untuk dilaksanakan. Fokus sekarang lebih terarah kepada Zairopray memandangkan ramai yang mengunakannya dan satu lagi aplikasi terbaru saya yang agak lama KIV.
#zairo